Bejelentkezés | Regisztráció
A további lehetőségekért jelentkezzen be
+36 30 638 7893
+36 20 359 4480
Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00
Email rendeles@neoszerviz.hu
Cím
A motorokban és a hajtóművekben mozgó alkatrészek (pl. főtengely, hajtókar, fogaskerekek) az olajba jelentős mennyiségű levegőt kevernek, ami habosodást eredményez. A habok rendkívül stabilok, így mindenképpen gondoskodnunk kell a habosodás megakadályozásáról. A motorokban a habképződés alapvetően két irányú; a felületi habképződést adalékokkal...
A kenőolajok megdermedésének két lehetséges oka van; az egyik az olajban lévő paraffin kikristályosodása, a másik az olaj viszkozitásának a dermedésig történő növekedése. A dermedéspont csökkentő adalékok csak a kristályosodást képesek befolyásolni. A hosszú láncú szénhidrogén molekulák (normál paraffinok) a hőmérséklet csökkenésével...
A hőmérséklet emelkedésével az ásványi olajok viszkozitása nagyobb, a szintetikus olajoké kisebb mértékben csökken, vagyis alacsony hőmérsékleten az olajok kevésbbé, nagyobb hőmérsékleten jobban folyóképesek. A hőmérsékletnek az olaj viszkozitására gyakorolt hatását a megadott hőmérsékleteken (pl. -15oC és +100 oC) mért viszkozitási értékekből...
A gépkocsik egyes fő egységei (szinkronizált sebességváltó, automata sebességváltó, önzáró differenciálmű) eltérő mértékű belső súrlódással képesek kifogástalanul működni. Egyik esetben az olajfilmnek a lehető legalacsonyabb mértékre kell csökkentenie a súrlódást, más esetekben a megfelelő működéshez egy meghatározott minimális értékű súrlódás...
Amikor a motorban egymáson magas terhelésen elmozgó alkatrészeket (pl. csapágy, dugattyú, vezérmű, fogaskerekek) az olajfilm nem képes teljes mértékben elválasztani egymástól, a csúszó felületek kisebb-nagyobb mértékben fémesen érintkeznek. A folyamat jelentősen nagyobb kopást, rendkívüli esetekben a fémfelületek lemaródását vagy összeheggedését...
A korrózió a fémfelületeken végbemenő kémiai vagy elektrokémiai folyamat, a rozsdaképződés pedig a korrózió vason és acélon jelentkező speciális formája. A korróziós folyamatot alapvetően oxigén és víz, vagyis az ebből képződő savas kémhatású vegyületek jelenléte indítja el. A belső égésű motorokba egyrészt a levegő páratartalmával, másrészt...
A használat során hő és az oxigén hatására a legjobb minőségű kenőolajokban is elindul az oxidációs (másképp öregedési) folyamat. Az olajok összetételüktől függően különböző mértékben többszörösen telítetlen kötéseket tartalmazó szénhidrogén vegyületek, így különösen reakcióképesek. Így a növényi olajok, pl. a ricinusolaj csak rövid ideig,...
A dízel- és benzinmotorokban zajló égési folyamat során képződő égéstermékek egy része (már az új motoroknál is 0.5-1.5%) az olajtérbe kerül. Ezáltal a motorolaj oxidációs termékekkel, részben vagy egyáltalán el nem égett üzemanyag-maradékokkal, korommal, savas kémhatású anyagokkal, nitrogénoxiddal és vízzel szennyeződik. Ezek a nagyrészt...
© 2010 - 2025 Neo Szerviz Kft.