Az akkumulátor karbantartása, gondozása

2019.03.21
ettől: Neoszervíz Kft.

Napjainkban egyre inkább a gondozásmentes akkumulátorok veszik át a hagyományos, gondozást igénylő akkumulátorok szerepét, mivel a technológia rohamos fejlődésének és a korszerűbb anyagok felhasználásának köszönhetően élettartamuk hosszabb lett, valamint nincs szükség az elektrolit pótlására se, így a betekintő nyílásokat egész életükre le is zárták.

Sokak tévesen zselés akkumulátornak nevezik őket, de valójában a zselés akkumulátorokat nem használják járművek indítására. Azok leginkább a különféle elektromos eszközök, szünetmentes tápegységek, riasztók, stb… áramforrásai a lemerítem-feltöltöm elv alapján, míg a jármű indító akkuk elsődleges feladata egy rövid ideig tartó nagyobb energia leadása.

Ha viszont a hagyományos, gondozást igénylő akkumulátor van járművében, rendszeresen ellenőriznie kell a már említett elektrolit szintet, ugyanis az elektrolit - desztillált víz része elpárolog. A nyári nagy melegben gyakrabban figyelje, hogy a folyadék mindig ellepje az akkucellák ólomlemezeit. Az elektrolit szint túlzott csökkenése elsőként teljesítményvesztéssel, majd visszafordíthatatlan károsodással, üzemképtelenséggel jár, ami általában a téli hideg beálltával jelentkezik. Amennyiben szükséges a folyadékpótlás, kizárólag desztillált vizet öntsön a cellába.

Van azonban néhány teendő, amire érdemes rászánni azt a kevéske időt, függetlenül attól, hogy kell-e folyadékot pótolni vagy sem, mert így még biztosabb lehet abban, hogy az autója akkuja tényleg hosszú életű lesz és valóban a tőle elvárt maximum teljesítményt biztosítja. Fontos, hogy legalább évente egyszer ellenőriztesse a jármű elektromos töltését, mert még az is előfordulhat, hogy éppen annak meghibásodása okozza az akkumulátor idő előtti elhasználódását. Ha nem rendszeresen használja gépkocsiját, motorkerékpárját, szerelje le a telep kivezetéseinek csatlakozó saruit, hogy az esetleges rejtett fogyasztók ne használják el a tárolt energiát. A használaton kívül helyezett akkumulátort - önkisülése miatt - ajánlatos egy egyszerű akkutöltővel havonta regenerálni. A gondozásmentes akkuk is épp úgy tölthetők, mint hagyományos társaik, azzal a különbséggel, hogy ez utóbbin kitekerhető celladugók láthatók, amik a folyadékellenőrző nyílásokat fedik és ezeket a töltés megkezdése előtt, a szabad gázáramlás érdekében meg kell lazítani. Az akku használata során keletkező oxidáció és sóképződés elkerülése érdekében, kenje be vékonyan a kivezető pólusokat savmentes zsírral, így a kontakthibák is elkerülhetővé válnak.

AZ AKKUMULÁTOR TÁROLÁSA

Időszakosan használt gépjárműveinkből (pl. motorkerékpár, munkagép, hobbi eszközök) érdemes az akkumulátort a szüneteltetett használat idejére kikötni, üzemen kívül helyezni.

Az üzemen kívül helyezett akkumulátort száraz, fagymentes helyen kell tárolni. Hosszabb idejű tárolás esetén az akkumulátor kapacitása az önkisülés miatt csökken. Ezért legalább havonta egyszer ellenőrizzük töltöttségi állapotát, szükség esetén töltsük. Amennyiben az akkumulátor nyugalmi (terheletlen) kapocsfeszültsége eléri a 12.4V-ot, illetve az elektrolit savsűrűsége 1.23 g/cm3 alá csökken, az elektromos töltést mihamarabb célszerű elvégezni.

Ellenkező esetben az akkumulátorban olyan vegyi folyamatok indulnak el, melyek rövid idő alatt tönkreteszik és az használhatatlanná válik.

AZ AKKUMULÁTOR TÖLTÉSE

A gyakori éjszakai vagy rossz időjárásban megtett rövid utakon a gépkocsi fényszórója, ablaktörlője és fűtőberendezése több energiát vehet fel az akkumulátorból, mint amennyit a motor generátora pótolni tud. Az akkumulátor ilyenkor annyira kimerülhet, hogy nem képes megforgatni az indítómotort.

A kimerülés egyértelmű korai jele, ha az indítómotor csak lassan forgatja a motort. Ha az ellenőrzés során a csatlakozást épnek találja, vegye ki az akkumulátort, és töltesse fel egy szerelőműhelyben, vagy töltse fel otthon.

- A lemerült akkumulátort haladéktalanul fel kell tölteni.

- Az akkumulátort ki kell szerelni.

- A töltőhelység szellőztetéséről gondoskodni kell.

- Csak egyenáramú töltőberendezést szabad használni

- Az akkumulátor + pólusát csatlakoztatni kell a kikapcsolt töltő + kapcsával, a - pólust pedig a - kapoccsal.

- A töltőt csak ezután szabad bekapcsolni, majd a töltés befejeztével szintén a töltőt kell először kikapcsolni.

- Töltőáram beállítás: a kapacitás érték 1/10-e (Amper)

- Ha a töltés során az akkumulátor hőfoka eléri a 45-50 fokot, akkor a töltést abba kell hagyni.

- Az akkumulátor akkor van feltöltve, ha a töltőfeszültség 2 órán keresztül nem emelkedik.

- Maximális töltőfeszültség gépkocsi indító akkumulátornál 14,4V.

Meghajtó akkumulátornál a töltés végén legfeljebb 10-15 perc 16V.

Ennél nagyobb töltőfeszültség esetén megnő az akkumulátor gázképződése és ez károsítja azt.

- Az akkumulátor üresjárati (terheletlen) kapocs feszültsége 12,6V.

Ha ez lecsökken 12,4V-ra, akkor azonnal tölteni kell az akkumulátort.

AZ AKKUMULÁTOR TESZTELÉSE

A Neo Szervíz Kft. minden esetben díjmentesen teszteli akkumulátorát!

A jelenleg használatos gondozásmentes akkumulátorokat úgy tervezték, hogy a hatályos jogszabályokban előírt egy év garanciális időt messze meghaladja az élettartamuk.

Így a tesztelés fontos az akkumulátor garanciális vizsgálata során, mely által megállapítható, hogy az akkumulátor valóban hibás-e és fény derülhet az egyéb tényezők által okozott hibákra.

Pl. rejtett fogyasztó a gépjárműben, hibás indítómotor, rosszul rögzített saruk…

Ugyanis sok esetben az akkumulátorok nem jogos reklamációként kerültek bevizsgálásra. A garanciális bevizsgálások tetemes részét az ilyenek teszik ki. Ezek két részre oszthatók.

Vannak valós meghibásodások, amelyeket a tulaj okozott. Ide sorolható a túltöltés, az alul töltés, az alul töltés miatti szulfátosodás és a külső behatásra tönkrement (fizikailag sérült) akkumulátorok.

A másik csoportba tartozó akkumulátorok azok, amelyek hibátlanok. Olyan hibátlan akkumulátorok, melyeket vagy lemerülve küldenek vissza - és azok feltöltés után panaszmentesen működnek-, vagy teljesen feltöltött, rendeltetésszerű használatra alkalmas, hibátlan akkumulátort küldenek vissza! Ennek oka a nem megfelelő saru rögzítés illetve a téves diagnózis lehet.

Az akkumulátor vizsgálat eszközei

Az akkumulátor vizsgálatához két eszközt használunk:

Terhelő villa: Ez egy olyan műszer, amellyel valós terhelést tudunk produkálni és így valós eredményt olvashatunk le a műszerről. Előre skálázott analóg műszerről van szó, mely skálájáról leolvasható az akkumulátorunk kapocsfeszültsége és annak terhelés közbeni indítóárama.

Elektronikus tesztelő: Ebből létezik a legtöbb variáció. Azonban itt van a legnagyobb esélye, hogy olyan műszerbe akadjunk, amely nem szolgáltat pontos adatokat. Az elektronikus teszterekkel nem csak feszültséget tudunk mérni, hanem az akkumulátorról leolvasható paraméterek alapján egy nagyon jó, közelítő eredményt is kaphatunk az állapotáról. A műszerünkön beállíthatjuk a környezeti hőmérsékletet, az elektrolit sűrűségét, az akkumulátor típusát (savas vagy AGM technológiás), az akkumulátor indító áramát (DIN, SAE és EN). Ezt követően leolvasható lesz vagy a becsült indítóáram amperben, vagy százalékban megadva.

Akkumulátor tesztelés menete

Előzetes tesztelés:

Célszerű elsőként egy elektronikus tesztelővel megvizsgálni az akkumulátorunkat. Ha annak kapocsfeszültsége 12V fölötti, de indító árama alig mérhető (kb. 1-50A), akkor az az akkumulátor szakadt. Az ilyen akkut felesleges tovább vizsgálni, az töltést nem fog felvenni. Ha a mért feszültségünk 12,4V alatt van, akkor biztosan töltenünk kell az akkunkat, de 12,6V alatt is ajánlatos. Az akkumulátorunk névleges indítóáramát meg kell adnunk, ki kell választanunk annak normáját (általában EN) és pár másodperc után meg is kapjuk a mért indítóáramot.

Szükség esetén terhelővillás teszteléssel is meggyőződhetünk az akkumulátorunk állapotáról. Ez nem tarthat tovább mint 10s, mivel fokozott melegedéssel jár. A terhelés megkezdése előtt leolvasható az akku feszültsége is. Ha ez alacsonyabb mint 12,4V, akkor előbb az akkumulátort tölteni kell, ha alacsonyabb mint 12,6V akkor ajánlatos. Vizsgálat közben a szabványos terhelő villa 100A terhelés mellett igyekszik pontos képet adni az akkumulátorunk indítási készségéről. Teljesen feltöltött akkumulátornál a műszer mutatójának a skáláról leolvasható, elvárt indítóáramának megfelelő zöld tartományra kell mutatnia. Ha az alatta lévő sárga tartományba mutat, akkumulátorunk nincs megfelelően feltöltve, vagy hibás. Ha alatta lévő piros tartományba mutat, vagy folyamatosan, nagy mértékben csökken a leolvasható érték, akkor az az akkumulátort tölteni kell. Ha teljesen feltöltött állapot esetén az akkumulátorunkhoz tartozó névleges indítóáramot nem tudja tartani a műszer terheléses szimuláció mellett, akkor az az akkumulátor rossz.

Töltés utáni tesztelés:

Ha a töltéssel végeztünk, két óra pihentetés után mérhető (nyugalmi) állapotba került az akkumulátorunk. Ismételjük meg a tesztet elektronikus teszterünkkel, terhelő villával.

Általánosan elmondható, hogy egy jó akkumulátornak feltöltött állapotban 12,6-12,9V feszültséget kell produkálnia. Ha magas feszültséget mérünk, tehát akkumulátorunk feltöltött, viszont indító árama alacsonyabb, mint az előírt érték, akkor savsűrűségünk is alacsonyabb, ami szulfátosodásra, elhasználódásra utal.

Mi az AdBlue?

2019.02.27
ettől: Neoszervíz Kft.

Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére.

A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot.

Jelenleg háromféle jelentősebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat.

Az AdBlue megfelelő hőmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.

Az AdBlue működési elve

Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hőmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hőmérsékletét különböző megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél előbb felfűtse a katalizátort. Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.

Az erősen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – urea (vagyis kardbamid) adalék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az urea-tartályból a katalizátorba vezető csövek duplafalúak, ami lehetővé teszi, hogy a hűtőrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az urea-tartályt, ha az megfagyott.

Egy külön ellenőrző egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működéséből menet közben a sofőr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelző a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetőknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba.

A Euro emissziócsökkentési normák előírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetőt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következő benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenőrző egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását.

AdBlue termékeink megtalálhatóak itt: AdBlue adalékanyag

AdBlue termékek

Tegye eredményesebbé vállalkozását!

2019.02.27
ettől: Neoszervíz Kft.

Egy szállítmányozással foglalkozó vállalatnak a legfontosabb, hogy járművei folyamatosan úton legyenek, és ott gazdaságosan fussanak.

A megbízhatóság és költséghatékonyság ilyenkor különösen fontos szerepet kap, amelyben kiemelt jelentősége van a helyesen megválasztott kenőanyagoknak és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásoknak, amelyekkel haszongépjárművei élettartamát és üzembiztonságát megnövelheti, működési költségeit pedig jelentős mértékben csökkentheti.

A MOL haszongépjármű-kenőanyagok

Költségtakarékosak
Akár 2%-kal csökkentik a járművek üzemanyag-fogyasztását, és hosszú élettartamuknak köszönhetően alacsonyabb kenőanyag-fogyasztást tesznek lehetővé, emellett kimagasló védelmet biztosítanak a gépjármű fontos alkatrészeinek, növelve azok élettartamát.

Megbízhatóak
Rendelkeznek az összes neves gépjármű-gyártó jóváhagyásával, és folyamatos üzemtesztek biztosítják minőségüket.

Korszerűek
Szintetikus összetételük révén hatékonyabb működést eredményeznek

Kiemelkedő teljesítmény minden területen

Prémium motorolajaink nem csupán elérik, de a legtöbb mutatóban túl is teljesítik a gépgyártói előírásokat és specifikációkat. Üzemanyag-takarékos összetételüknek, kiemelkedő kopásvédelmüknek, valamint alacsony olajfogyasztási értékeiknek köszönhetően használatuk ideális választás minden flotta üzemeltetéséhez.

Csökkentse szervizköltségeit szakszerű megelőzéssel

2018.09.06
ettől: Neoszervíz Kft.

A megfelelő fagyálló hűtőfolyadék használata nélkül a hűtőrendszer VÉDTELEN!
A fagyálló hűtőfolyadékok minőségének fontosságát jelzi, hogy a motorok meghibásodásainak közel negyede a hűtőrendszer hibájára vezethető vissza.


Túl alacsony hőmérsékleten

  • Az üzemanyag égése nem tökéletes, emiatt a motor hatásfoka elmarad az elérhető maximumtól, megnő az üzemanyag-fogyasztás
  • A nitrogén-oxidok kivételével megnő a károsanyag kibocsátás.
  • A dízel részecskeszűrőket gyakrabban kell cserélni, ami jelentős költségnövekedést eredményez.
  • A motor súrlódási veszteségei megemelkednek, ami tovább növeli az üzemanyag-fogyasztást.

Túl magas hőmérsékleten

  • Az erős termikus terhelés túlzottan igénybe veszi a motor szerkezeti anyagait, amely növeli az alkatrészcserék számát.
  • Megnövekszik a motor kopása, lecsökken az élettartama.
  • Megemelkedik a nitrogén-oxid emisszió.
  • SCR katalizátoros motorok esetében megnő az AdBlue® fogyasztás, és lecsökken a katalizátor élettartama.

A hűtőrendszeri hibák – lerakódások képződése, korrózió, stb. – döntő részét a rossz minőségű vagy rosszul megválasztott, illetve az élettartamán túl használt hűtőfolyadék váltja ki. A nem megfelelő hűtőfolyadék károsítja a vezetőfülkék és utasterek fűtőradiátorait, és veszélyezteti a hűtőrendszerhez kapcsolódó egyéb berendezések épségét.

CSÖKKENTSE SZERVIZKÖLTSÉGEIT SZAKSZERŰ MEGELŐZÉSSEL!

A hűtőberendezés és a motor hosszú élettartamának egyik alapvető feltétele a jó minőségű, a gépjármű típusának és évjáratának megfelelő fagyálló hűtőfolyadék használata. A nem megfelelő, gyenge minőségű fagyálló hűtőfolyadék rontja a hűtőberendezés teljesítményét, ami a motor túlmelegedéséhez, az alkatrészek meghibásodásához és a hűtőberendezés kilyukadásához vezethet.

A hűtőrendszer optimális működéséhez időnként a hűtőfolyadék lecserélése is szükséges. A hagyományos fagyálló hűtőfolyadékokat 1-2 év után kell cserélni, míg a hosszú élettartamú hűtőfolyadékoknál használattól függően csupán 3-5 évenként válik szükségessé a csere.

A hűtőfolyadék és a hűtőrendszer állapotának ismeretével, és a szükséges beavatkozások elvégzésével számos meghibásodás kiküszöbölhető, ami a költségek jelentős csökkenéséhez vezet.

Tippek a helyes használathoz

2018.09.06
ettől: Neoszervíz Kft.
  • A gépgyártó által meghatározott időszakonként feltétlenül cserélje le a fagyálló hűtőfolyadék teljes mennyiségét, és tisztítsa ki a hűtőberendezést!
  • Hat évnél idősebb autóknál javasolt a fagyálló hűtőfolyadékot három-négyévente lecserélni.

  • Soha ne keverje a különböző technológiával készült folyadékokat!
  • A hígításhoz használjon desztillált vagy ioncserélt vizet!
  • Mindig kövesse a gépjármű gyártójának előírásait!
  • Mindig ügyeljen a helyes hígítási arányokra!
  • Utántöltésnél lehetőleg használjon ugyanolyan hűtőfolyadékot, amellyel a gépjárműve fel van töltve.
  • Csak hígított folyadékkal szabad utántölteni!

Miért kell a fagyálló hűtőfolyadékot cserélni?
A fagyálló hűtőfolyadékokban lévő etilén-glikol, illetve az adalékanyagok bomlásából korrozív bomlástermékek keletkeznek, amelyek idővel elkerülhetetlenül felhalmozódnak. Ezért rendszeres, 3-4 évenkénti fagyálló hűtőfolyadék-csere szükséges.

Beönthető-e a (használt) fagyálló hűtőfolyadék a szennyvízhálózatba?
Nem! Ez sérti a hulladékgazdálkodási előírásokat, és büntetést von maga után.

Lehet-e hígítatlanul használni a fagyálló hűtőfolyadékot?
Koncentrátumot nem. Hogy megfelelő védelmet biztosítson, hígítani szükséges a fagyálló hűtőfolyadék-koncentrátumot. A hígítatlan koncentrátum télen megfagyhat, illetve nem megfelelően vezeti el a hőt, ezáltal a motor túlhevülhet.
A Ready Mix készre kevert fagyálló hűtőfolyadékok hígítás nélkül használhatók.

Milyen víz/hűtőfolyadék keverési arány javasolt?
Az optimális fagyvédelem és különösen a korrózióvédelem biztosítása miatt –37 °C (EVOX Premium), illetve –38 °C (EVOX Extra) fagyállóság eléréséhez az 1:1 arányt, –25 °C eléréséhez az 1:1,5 (EVOX:víz) arányt javasoljuk. Legfeljebb 60 százaléknyi fagyálló hűtőfolyadék-koncentrátumot tartalmazó keveréket használjon.

Szabad-e csapvízzel hígítani a fagyálló hűtőfolyadékokat?
Bár a 0–20°dH keménységi fokú víz alkalmazható hígításra, a biztonságos működés és a hibalehetőségek minimalizálása érdekében minden esetben desztillált vagy ioncserélt vizet javasolt használni.

Mit jelent a címkén feltüntetett autógyártói ajánlás?
Az autógyártók általában nem „javasolnak” fagyálló hűtőfolyadékot, hanem normákat és úgynevezett jóváhagyásokat közölnek. Ezért fagyálló hűtőfolyadék vásárlásakor is olvassa el figyelmesen és tartsa be az autó kézikönyvében szereplő normákat és jóváhagyásokat!

Mennyi ideig tartható el az EVOX fagyálló hűtőfolyadék?
1. A termék bontatlan csomagolásban a gyártást követő 4 évig megőrzi a minőségét.
2. Az autóba betöltve az autó kézikönyvének előírása a mérvadó.

Mérgező-e az EVOX fagyálló hűtőfolyadék?
Az EVOX fagyálló hűtőfolyadék monoetilén-glikolt tartalmaz, amely a szervezetbe jutva mérgező. Kerülni kell a bőrrel való érintkezését, illetve a szembe jutását! Gyermekek elől elzárva tartandó! Lenyelés esetén azonnal forduljon orvoshoz, és mutassa meg neki a termék címkéjét!

Miért válasszam az EVOX hűtőfolyadékokat?

2018.09.06
ettől: Neoszervíz Kft.

Az EVOX fagyálló hűtőfolyadékok maximális védelmet nyújtanak a korrózió, a fagyás, a túlmelegedés ellen, emellett óvják a motort olyan gyakori meghibásodásoktól is, mint a kavitáció, a vízkövesedés vagy a lerakódások.


  • A hagyományos hűtőfolyadékokkal szemben az EVOX hűtőfolyadékok akár több mint háromszor hosszabb élettartammal rendelkeznek, ritkábban kell cserélni, így költséghatékony és a környezetet is kevésbé terheli.
  • Az EVOX fagyálló hűtőfolyadékok teljes körű védelmet, kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, így hosszú élettartamot biztosítanak a járművek motorja és hűtőberendezése számára, azaz a szervizköltségek jelentősen csökkenthetők.
  • Az EVOX fagyálló hűtőfolyadékok rendelkeznek a vezető gépjárműgyártók jóváhagyásaival, így maximálisan megfelelnek a legmodernebb járművek elvárásainak is.
  • Széles körűen alkalmazhatók: ideális személyautók, tehergépjárművek és buszok számára is.

Miért válasza a Mol Dynamic Moto 4T motorolajokat?

2018.09.06
ettől: Neoszervíz Kft.

Maximális védelem
A legmodernebb adaléktechológiájának köszönhetően védőréteget képez a motor alkatrészein, így állandó, kiegyensúlyozott védelmet nyújt a motor és a tengelykapcsolók számára – erős igénybevétel esetén is.


Kiemelkedő teljesítmény
A MOL Dynamic MOTO által biztosított speciálisan megtervezett védőfilm folyamatosan alkalmazkodik a motor működési dinamikájához, így kisebb súrlódást, tökéletes erőátvitelt, valamint kiváló vezetési élményt biztosít.

Garantált megbízhatóság
A MOL Dynamic MOTO motorolajok teljesítik a szigorú JASO MA2 teljesítményszint kategóriát, így maximálisan megfelelnek a modern, kisebb méretű, de újabb technológiájú motorok elvárásainak is.

Hosszabb élettartam
Motorolajaink minimalizálják a szennyeződések kirakódását, valamint extra korrózióvédelmet nyújtanak, ami hosszabb motorélettartamot biztosít és kevesebb karbantartást tesz szükségessé.

Megbízható motorvédelem 500 üzemórán keresztül

2018.09.06
ettől: Neoszervíz Kft.

A mezőgazdasági gépgyártók a költséghatékonyság növelése és a környezet védelme érdekében folyamatosan fejlesztik erőgépeiket, amelyeknek alacsony károsanyag kibocsátású dízelmotorjai hosszú élettartamú, speciális kenőanyagokat igényelnek.


A MOL-LUB Kft . új MOL Farm Protect E9 15W-40 motorolajának tesztelésére a korszerű üzemeltetési módszereket alkalmazó Margittasziget 92 Kft. vállalkozott . A John Deere traktorok segítségével végzett 500 üzemórás vizsgálat igazolta, hogy a MOL Farm Protect E9 motorolaj végig kimagasló motorélettartamot és maximális motorvédelmet biztosított , sőt egyes géptípusoknál nagy biztonsággal nyújtott lehetőséget az olajcsere-periódus növelésére, 375-ről 500 üzemórára.

A Margittasziget 92 Kft . Dél-Baranyában, Újmohácson több mint 3700 hektáron gazdálkodik. Szakmai berkekben a legeredményesebb szójatermesztők között tartják számon, ami a természeti adottságokkal összhangban álló, saját erőből fejlesztett technológiának köszönhető.


A MOL Farm Protect E9 15W-40 motorolaj a nálunk végzett 500 üzemórás teszt során végig tökéletes motorvédelmet biztosított, amit olajdiagnosztikai vizsgálati eredmények igazoltak. A motorok kopása minimális volt, egyes géptípusoknál az olajcsere-periódust is növelni tudtuk, így a ritkább alkatrész- és olajcsere miatt kevesebb leállással többet tudunk termelni.

Gerber József, műszaki szaktanácsadó,
Margittasziget 92 Kft.

A MOL Farm Protect E9 15W-40 motorolaj az 500 üzemórás vizsgálat során bizonyíthatta, hogy hosszú csereperiódus alatt is kiváló motorvédelmet biztosít, tökéletesen megfelel a gépgyártói teljesítmény előírásoknak. A tesztben résztvevő John Deere 8330 és 6530 típusú traktorokat a mezőgazdaságban megszokott , mindennapos körülmények között használták, ami időszakonként erőteljes, fokozott terhelést jelentett (72% talajművelés, 21% szántóföldi vontatás, 6% közúti vontatás, 1% egyéb tevékenység). A motorolaj viselkedésének ellenőrzésére 100 üzemóránként vettek olajmintát, ezek elemzését a nemzetközileg akkreditált MOL WearCheck laboratórium végezte.

Az eredmények meggyőzően bizonyították, hogy a MOL Farm Protect E9 15W-40 motorolaj 500 üzemórán keresztül megbízható motorvédelmet nyújtott. A teszt kimutatta, hogy a viszkozitás minimálisan változott , vagyis a motorolaj nem használódott el, a szennyezőanyag-kezelő képessége kiváló volt. A stabil viszkozitásnak köszönhetően a motorolaj nyújtott olajcsere-periódus mellett is optimális kenést biztosított.

A természetes alkatrészkopásból eredő vastartalmú kopásrészecskék tömegaránya messze elmaradt az olajdiagnosztikai gyakorlatban általánosan elfogadott 75 mg/kg riasztási szinttől. A siklócsapágyakban előforduló színesfémek koncentrációi is nagyon alacsony szinten maradtak, így a motorolaj bizonyított a maximális motorélet tartamot garantál.

A teszt igazolta, hogy a MOL Farm Protect E9 15W-40 motorolaj a gépgyártói előírásoknak megfelelve, kockázatok vállalása nélkül használható 500 üzemórán keresztül, így egyes géptípusoknál akár 25%-kal kevesebb motorolaj-felhasználás érhető el. A hatékony kopásvédelemnek köszönhetően a kevesebb alkatrészcsere miatt a karbantartási költségek akár 15%-kal is csökkenhetnek.