Blog- page 2

Augusztus 7, 2018
 
Mi az AdBlue?

Mi az AdBlue?

Február 27, 2019

Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére. A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez...

Viszkozitási index javító adalékok

A hőmérséklet emelkedésével az ásványi olajok viszkozitása nagyobb, a szintetikus olajoké kisebb mértékben csökken, vagyis alacsony hőmérsékleten az olajok kevésbbé, nagyobb hőmérsékleten jobban folyóképesek. A hőmérsékletnek az olaj viszkozitására gyakorolt hatását a megadott hőmérsékleteken (pl. -15oC és +100 oC) mért viszkozitási értékekből...

A dízel- és benzinmotorokban zajló égési folyamat során képződő égéstermékek egy része (már az új motoroknál is 0.5-1.5%) az olajtérbe kerül. Ezáltal a motorolaj oxidációs termékekkel, részben vagy egyáltalán el nem égett üzemanyag-maradékokkal, korommal, savas kémhatású anyagokkal, nitrogénoxiddal és vízzel szennyeződik. Ezek a nagyrészt...

Antioxidánsok

Szeptember 6, 2018

A használat során hő és az oxigén hatására a legjobb minőségű kenőolajokban is elindul az oxidációs (másképp öregedési) folyamat. Az olajok összetételüktől függően különböző mértékben többszörösen telítetlen kötéseket tartalmazó szénhidrogén vegyületek, így különösen reakcióképesek. Így a növényi olajok, pl. a ricinusolaj csak rövid ideig,...

A korrózió a fémfelületeken végbemenő kémiai vagy elektrokémiai folyamat, a rozsdaképződés pedig a korrózió vason és acélon jelentkező speciális formája. A korróziós folyamatot alapvetően oxigén és víz, vagyis az ebből képződő savas kémhatású vegyületek jelenléte indítja el. A belső égésű motorokba egyrészt a levegő páratartalmával, másrészt...

Amikor a motorban egymáson magas terhelésen elmozgó alkatrészeket (pl. csapágy, dugattyú, vezérmű, fogaskerekek) az olajfilm nem képes teljes mértékben elválasztani egymástól, a csúszó felületek kisebb-nagyobb mértékben fémesen érintkeznek. A folyamat jelentősen nagyobb kopást, rendkívüli esetekben a fémfelületek lemaródását vagy összeheggedését...

A gépkocsik egyes fő egységei (szinkronizált sebességváltó, automata sebességváltó, önzáró differenciálmű) eltérő mértékű belső súrlódással képesek kifogástalanul működni. Egyik esetben az olajfilmnek a lehető legalacsonyabb mértékre kell csökkentenie a súrlódást, más esetekben a megfelelő működéshez egy meghatározott minimális értékű súrlódás...

A kenőolajok megdermedésének két lehetséges oka van; az egyik az olajban lévő paraffin kikristályosodása, a másik az olaj viszkozitásának a dermedésig történő növekedése. A dermedéspont csökkentő adalékok csak a kristályosodást képesek befolyásolni. A hosszú láncú szénhidrogén molekulák (normál paraffinok) a hőmérséklet csökkenésével...

Mutass további 8 oldalt