A dízel- és benzinmotorokban zajló égési folyamat során képződő égéstermékek egy része (már az új motoroknál is 0.5-1.5%) az olajtérbe kerül.
- Ezáltal a motorolaj oxidációs termékekkel, részben vagy egyáltalán el nem égett üzemanyag-maradékokkal, korommal, savas kémhatású anyagokkal, nitrogénoxiddal és vízzel szennyeződik.
- Ezek a nagyrészt olajban nem oldódó szilárd és folyékony szennyeződések bejutnak a kenési körbe, amivel nem kívánatos ill. kifejezetten káros hatásokat váltanak ki.
- A jellemzően gyanta- ill. aszfaltszerű oxidációs termékek lerakódásokat okoznak a fémfelületeken, az olaj besűrűsödését és iszaplerakódást eredményeznek.
- A savas kémhatású égéstermékek korróziót indítanak el. A kokszhoz vagy lakkokhoz hasonló lerakódások mintegy "besütik" a dugattyúgyűrűket a horonyba, ezáltal még több égéstermék kerülhet az olajba.
- Az iszapszerű lerakódások eltömíthetik a motor olajelosztó csatornáit és az olajszűrőt, amit jellemzően a dugattyú, a henger vagy a csapágyak károsodása jelez.
- A detergens/diszpergens adalékcsoport molekulái az olajba került szilárd és folyékony szennyeződéseket körülveszik, beburkolják és az olajban lebegésben tartják, ezzel megakadályozzák lerakódásukat a motorban ill. összerakódásukat, vagyis az iszapképződést.
- Az adalékcsoport másik fontos feladata a savas égéstermékek semlegesítése, vagyis a korrózió megakadályozása.
Kérjük érdeklődjön az ügyfél-szolgálati telefonszámon: +36 20 359 44 80 Neoszerviz.hu - Motorolaj és Kenőolaj webáruház