AdBlue 1000L (IBC tartály nélkül)

ADBLUE1000
‍158 750‍ Ft
(ÁFA-val)
Készleten/Beszállítónál készleten
AdBlue
1000 L

A szállítási költséggel kapcsolatban, kérjük, keresse munkatársainkat!

AdBlue 1000L, mely az IBC tartály árát nem tartalmazza.

Tartály ára: https://neoszerviz.hu/adblue-kontener-1000l/

Adblue termékismertető dokumentum itt: Wikipedia Adblue

Hasznos infó: Adblue adalékanyag.

Tulajdonságok:

  • Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére.
  • A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot.
  • Jelenleg háromféle jelentősebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat.
  • Az AdBlue megfelelő hőmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot, és 67,5% ioncserélt vizet tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.

Működési elve:

  • Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue folyadékot vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hőmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hőmérsékletét különböző megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél előbb felfűtse a katalizátort. Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.
  • Az erősen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – AdBlue folyadék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az AdBlue - tartályból a katalizátorba vezető csövek dupla falúak, ami lehetővé teszi, hogy a hűtőrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az AdBlue-tartályt, ha az megfagyott.
  • Egy külön ellenőrző egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működéséből menet közben a sofőr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelző a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetőknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba.
  • A Euro emissziócsökkentési normák előírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetőt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következő benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenőrző egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását. Természetesen távol-keleti gyártók ezen problémára is kínálnak megoldást a leggyakoribb gyártók motorjaihoz az OBD2 diagnosztikai aljzatra csatlakoztatható cigarettásdoboz méretű készülék formájában, amely csatlakoztatott állapotában leállítja az adalék befecskendezését és kiiktatja a NOx szenzorokat, ezzel hatástalanítva a teljes AdBlue rendszert.


Ügyfél-szolgálati telefonszámunk: +36 20 359 44 80
Áraink tartalmazzák az áfát!
Neoszerviz.hu - Kenőanyag és akkumulátor webáruház

Gyártó
AdBlue
Kiszerelés
1000 L
Hasonlóak keresése

Nem találtunk értékelést

 
  • Hasonló termékek
  • Akciós termékek
  • Gyakran választják mellé
  • Nemrég megtekintett