MOBILJET OIL II 208L
A Mobil Jet™ Oil II volt az első standard II típusú olaj a piacon. Több mint öt évtizedes repülési tapasztalatával több mint 5 milliárd órányi szárnyas teljesítményt halmozott fel.
Ez a legendás, problémamentes, második generációs olaj segít tisztán tartani a motorokat és a csúcsteljesítményen működik. Laboratóriumi tesztek és motorellenőrzések megerősítik, hogy meghibásodás nélkül képes ellenállni a szélsőséges sebességeknek, hőmérsékleteknek (akár 204 Celsius fok/400 F) és igénybevételnek.
Okok a bizalomra a Mobil Jet Oil II-ben
- Kiváló lerakódás-ellenőrzést biztosít, segít fenntartani a motor tisztaságát és csökkenti a karbantartási költségeket
- Kiváló elasztomer kompatibilitást biztosít, segítve a kezelőket az alkatrészek élettartamának maximalizálásában és az olajfogyasztás minimalizálásában
- Kivételes kopási teljesítményt nyújt, segít csökkenteni az alkatrészcsere költségeit, és meghosszabbítja a motor fogaskerekét és a csapágyak élettartamát
- Kivételes folyékonyságot biztosít alacsony hőmérsékleten és kiemelkedő védelmet nagy sebességnél
- A jóváhagyások széles skálájával rendelkezik, így a kezelők nagyobb rugalmasságot biztosítanak
Tulajdonságok és előnyök
A Mobil Jet Oil II-t úgy alakították ki, hogy megfeleljen a légijármű-típusú gázturbinákkal szemben támasztott szigorú követelményeknek, amelyek a legszélsőségesebb üzemi körülmények között is működnek. A termék nagy fajhővel rendelkezik, hogy jó hőátadást biztosítson az olajhűtéses motorrészekből. Kiterjedt laboratóriumi tesztelés és repülés közbeni teljesítmény során a Mobil Jet Oil II kiváló ömlesztett olajstabilitást mutat 204ºC-ig (400ºF). A párolgási sebesség ezeken a hőmérsékleteken elég alacsony ahhoz, hogy megakadályozza a túlzott térfogatveszteséget. A legfontosabb jellemzők és előnyök a következők:
Jellemzők |
Előnyök és lehetséges előnyök |
Kiváló termikus és oxidációs stabilitás |
Csökkenti a szén- és iszaplerakódások képződését Fenntartja a motor hatékonyságát és meghosszabbítja a motor élettartamát |
Kiváló kopás- és korrózióvédelem |
Meghosszabbítja a hajtómű és a csapágy élettartamát Csökkenti a motor karbantartását |
Széles hőmérsékleti tartományban megőrzi a viszkozitást és a film szilárdságát |
Hatékony kenést biztosít magas üzemi hőmérsékleten |
Kémiailag stabil |
Csökkenti a párolgási veszteséget és csökkenti az olajfogyasztást |
Alacsony dermedéspont |
Megkönnyíti az indítást alacsony környezeti hőmérséklet mellett |
Alkalmazások
A Mobil Jet Oil II-t a turbó-, turbóventilátor-, turbó-prop és turbótengelyes (helikopter) típusú repülőgépek gázturbinás motorjaihoz ajánljuk kereskedelmi és katonai szolgálatban. Ipari vagy tengeri alkalmazásokban használt repülőgép típusú gázturbinás motorokhoz is ajánlott. A Mobil Jet Oil II az Egyesült Államok katonai specifikációjának MIL-PRF-23699 szabványos teljesítményű (STD) besorolása szerint jóváhagyott. Más, MIL-PRF-23699 szabványnak megfelelő szintetikus gázturbinás kenőanyagokkal is kompatibilis. Más termékekkel való keverés azonban nem javasolt, mert a keverék a Mobil Jet Oil II teljesítményjellemzőinek némi csökkenését eredményezné. A Mobil Jet Oil II kompatibilis a gázturbinák építésében használt összes fémmel, valamint az F gumival (Viton A), a H gumival (Buna N) és a szilikon tömítőanyagokkal.
A Mobil Jet Oil II a következő építői engedélyekkel rendelkezik *
Motorok
• Honeywell/Lycoming-Turbines
• Rolls-Royce/Allison Engine Company
• CFM International
• General Electric Company
• Nemzetközi repülőmotorok
• Pratt és Whitney csoport
• Pratt és Whitney, Kanada
• Rolls-Royce Limited
• SNECMA
• Honeywell/Garrett Turbine Engine Company
• Turbomeca
kiegészítők
• Honeywell-Auxiliary tápegységek és légciklusos gépek
• Hamilton Standard-Starters
• Hamilton Sundstrand Corp.-APU-k, állandó sebességű meghajtók és integrált meghajtó generátorok
* Az adott motor vagy berendezés jóváhagyását az építtetővel kell ellenőrizni
Specifikációk és jóváhagyások
Ez a termék a következő jóváhagyásokkal rendelkezik: |
MIL-PRF-23699-STD |
PRI-QPL-AS5780/SPC |
Tulajdonságok és specifikációk
Ingatlan |
|
Öngyulladási hőmérsékleti teszt, °C, 30 CFR 35,20 |
404 |
Kinematikai viszkozitás változása, 72 óra @ -40 C, %, ASTM D2532 |
0,15 |
Sűrűség @ 15 C, kg/l, ASTM D4052 |
1,0035 |
Elasztomer kompatibilitás, AMS-3217/4 (72 óra 204 °C-on), % duzzadás, FTMS 791-3604 |
15.6 |
Elasztomer kompatibilitás, AMS-3217/1 (72 óra @ 70 C), % duzzadás, FTMS 791-3604 |
16.4 |
Párolgási veszteség, 6,5 óra, 204 C, tömeg%, ASTM D972(mod) |
3.0 |
Párolgási veszteség, 6,5 óra @ 232 C, 29,5" Hg, tömeg%, ASTM D972 (mod) |
10.9 |
Párolgási veszteség, 6,5 óra @ 232 C, 5,5" Hg, tömeg%, ASTM D972 (mod) |
33.7 |
Tűzpont, °C, ASTM D92 |
285 |
Lobbanáspont, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
270 |
Hab, I. szekvencia, Tendencia, ml, ASTM D892 |
8 |
Hab, Sequence II, Tendency, ml, ASTM D892 |
10 |
Hab, Sequence III, Tendency, ml, ASTM D892 |
8 |
Kinematikai viszkozitás @ 100 C, mm2/s, ASTM D445 |
5.1 |
Kinematikai viszkozitás @ 40 C, mm2/s, ASTM D445 |
27.6 |
Kinematikai viszkozitás @ -40 C, mm2/s, ASTM D445 |
11000 |
Dermedéspont, °C, ASTM D5950 |
-59 |
Nyírási stabilitás, %KV veszteség, ASTM D2603 |
0.9 |
Összes savszám, mgKOH/g, ARP 5088 |
0,03 |
Ryder Gear teherhordó, % vs ref., FTMS 791-6508 |
115 |
Nem találtunk értékelést